A pálya mérete attól függ, hogy milyen kedvem van. Az alfatesztet otthon egy 21×21-es térképen csinálom majd. A bétateszt majd 61×61-eson. Az éles játék 401×401-es pályán folyik majd, szemben a Travian 801×801-esével, mert nem számítok nagy látogatottságra.
A játékban következő alaptípusú egységek léteznek:
ezek az egységek közelharci egységek, és vágnak. Általában a nehézgyalogság, a lovasok ilyenek.
ezek az egységek szúrnak. Ilyenek lándzsások, és az nyilasok is.
ezek az egységek általában hatótávolsággal rendelkeznek, és robbanótölteteket robbantanak. A támadó erejük nagy. A sebzésük egyaránt okoz szúró és vágósérülést is.
ezek ostromgépek, és csak épületek ellen hatásosak. Mozgó egységekben egyáltalán nem okoznak kárt.
A játékban rengeteg egységtípus létezik, ezek a következők:
vágótámadással rendelkező egységek. Közelharci egységek, ezért csak az előttük állókat tudják csak vágni. Ilyen a nehézgyalogság, könnyű, és nehézlovasság például.
szúrótámadással rendelkező egységek. Mivel közelharciak, ezért csak előttük állókat tudják vágni. Ilyenek a pikások, szuronyosok, lovagok.
hatótávolsággal rendelkező szúróegységek. Mivel hatótávjuk van, ezért az összes ellenséges egységet egyszerre lőhetik.
ezek a repülő egységek berepülnek a csata kellős közepébe és vágósebzést osztanak ki. Mivel repülnek minden egységet megsebezhetnek a csatatéren.
ugyanaz, mint a repülő kardos, csak ezek szúrósebzést osztanak ki.
ezek repülő, hatótávolsággal rendelkező egységek. Mivel az égből lövöldöznek, ezért csak hatótávolsággal rendelkező egység, és repülő kardos egység képes bennük kárt okozni. Ilyenek a pegazusnyilasok.
ezek az egységek hatótávolsággal rendelkező robbantóegységek. Az összes ellenséges egységet sebzik, csak földi célpontok ellen. Ilyen például a mangonel, és a glynt.
ugyanolyanok, mint a nyilasok, csak nem célra lőnek, hanem össze-vissza. Az különbözteti meg a mezőfegyverektől, hogy nem minden mezőbe osztanak ki sebzést, csak amelyiket eltalálják. Szúrótámadásuk van.
Nagy hatótávolságú egységek. Csak épületek lerombolására alkalmas leginkább. Alkalmas földi célpontok ellen is, de egy darab egy lövéssel max. egy egységet ölhet meg. De nagy sereg ellen magas áruk miatt teljesen használhatatlanok. Repülő célpontok ellen nem vethetők be.
robbanósérülést okoz, és repül. Csak hatótávolsággal rendelkező egység tehet bennük kárt. Bevethetők repülő egység ellen is. Ilyenek a sárkányok.
repülő közelharci egységek. Csak épületek ellen vethetők be.
repülő hajítógépek a legerősebb egységek. Levegőből támadnak épületeket. Csak nyilas egységek okoznak bennük sérülést. Egyetlen ilyen egység van a játékban: a krisztallin nép hyperbuchet-e.
külön kategória. Repülő mezőfegyvernek felel meg, de közelharci egységekkel is támadható. Ilyen a pokol népénél az ördög.
A saját egységeket gyógyítják.
Nem csak gyógyítani képesek, de képesek a halottakat feltámasztani.
Gyógyítanak, feltámasztanak. A csata végén, akár több egységed is lehet, mint előtte. Míg feltámasztó egységbél max. ugyanannyi.
Ezek olyan egységtulajdonságok, amelyek a meglévő egységnek még lehetnek:
Mikor támadnak az általuk okozott sebzés maximum 50%-át a saját gyógyításukra használják fel.
A saját seregednek extra támadóerőt adnak, a bonusz maximum 50% lehet az erősítők számának függvényében. Ha erősítő hatás megegyezik, vagy nagyobb célsereg életerő pontjainál, akkor van 50% hatás, különben arányosan kevesebb. Ha csak fele, akkor már csak 25%, ötöde, akkor 10% stb. Vannak olyan erősítők, amelyek támadóerőt, míg mások a páncélzatot erősítik. A hatás csak a célegység következő támadásáig, ill. védéséig tart.
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Támadási valószínűség | Fenntartás | Sebesség |
Ez a mező mutatja, hogy hány életereje van egy egységnek. | Egy
egység támadóereje. (zárójelben a támadás típusa) (Továbbá az is, hogy hányszor lő/üt.) |
Egy egység szúrás elleni páncélzata. | Egy egység vágás elleni páncélzata | Az egység ára | A kiképzési/ létrehozási idő. | Ez mutatja meg, hogy milyen eséllyel támad az adott csapat. nagyobb esélyű csapatok gyakrabban ütnek. | Az egység fenntartásának óránkénti ára. | Megadja, hogy mennyi mezőt képes haladni az adott egység egy óra alatt. A leglassabb egység visszafogja az egész sereget. |
A hős a csata vezetője. Általánosságban ha a hős meghal, vagy elmenekül a csatából, az összes egység elmenekül a csataszínhelyéhez legközelebbi városba, kivéve ha a hősnek elég nagy volt a vezetőkészsége, ilyenkor az egységek akár az utolsó darabig harcolhatnak, attól függően, hogy a játékos hogyan döntött a csata előtt.
A hős tartozhat akármelyik egységtípusba a fent említettek közül, azonban a pontjai nagyon nagyok. Az egységjellemzők mellett a hősnek vannak további jellemzői is:
ez azt mutatja, hogy a hős mennyire képes az egységeket vezetni. 0. szinten az egységeket a hős nem képes irányítani, ilyenkor a csata előtti seregrendezésére nincs lehetőség. 1. - 3. szint között megadható a csata előtt a kezdő formáció. 4. - 6. szint között megadható egy lista, hogy milyen egységtípust öljenek inkább az egységek, mint másokat 60% eséllyel ezt be is tartják az egységek. 7. - 9. szint között az egységeknek meg lehet parancsolni, hogy akkor is harcoljanak, ha a hős elmenekül, vagy meghal; továbbá az egységek már 90% eséllyel tartják be azt, hogy kit kell inkább gyilkolászni. 10. szinten már 100% eséllyel betartják az egységek a kinyírási sorrendet, emellett az egységeknek megparancsolható, hogy a csata után hova menjenek, hova táborozzanak le, stb.
A hős varázslatainak erősségét adja meg. Ezzel a számmal kell beszorozni a varázslásoknál a hatást, sebzést stb.
Ennek a számnak a négyzete adja meg, hogy mennyi mannát képes a hősöd tárolni.
ez adja meg, hogy a hős milyen szintű varázslatokat képes varázsolni. 0. szinten semmit, 5. szinten már mindenre képes.
Ha a hős is harcol, ezek a pontok növelik a támadó ill. védekezőkészségét az előző szint 20%-ával. Így a 1 támadópont jelent 20%-ot, 2 már 44%, 3 már 73% támadóerő növekedést, a többi pedig rendre 107%, 149%, 199%, 258%, stb... A védekezőkészség növekedése szúrás, és vágás elleni páncélra is érvényes.
Megadja, hogy a hősnek mennyire jó a diplomáciai készsége, ez hasznos, amikor ellenséges város morálját csökkenti vagy egy szövetségesét állítja helyre, mikor diplomataként vetik be. A hatás a legfeljebb diplomáciai készség pontok háromszorosa lehet. De rossz esetben a kívánttal ellenkező hatást is elérhet hős, ez legfeljebb a diplomáciai pontok fele lehet.
Megadja, hogy egy hős mennyire képes kikémlelni egy falut, illetve azt, hogy milyen jó kémelhárításban. Ha falu kikémlelése a cél, akkor a küldetésnek két kimenetele lehet: észreveszik a hősöd, és kivégzik, vagy sikeres lesz a küldetés, és minden infót hazahoz a célfaluból. A siker esélye a falu kémelhárításától, és a hős kémlelési szintjének különbségétől függ képességének.
Képlettel kifejezve a sikeres kémkedés esélye:
Ha k > e, akkor esély= 1-0,5*0,9k-e*100 százalék.
Ha k < e, akkor esély=0,5*0,9k-e*100 százalék.
Ha k = e, akkor esély=50%.
A k a hős kémlelési képességét, az e a célfalu kémelhárítását jelenti.
A falu kémelhárítását a következőképpen lehet kiszámolni: kémelhárítás=k+log4 p. Ahol a k a faluban lévő hősök kémlelési készsége p pedig a falu teljes populációja a munkásokat, és a katonákat is beleszámolva.
Ez határozza meg, hogy a hősöd mekkora sereget képes vezetni, mikor a szint növekszik, az magával vonja a fentebb említett képességek közül az egyik növekedését is.
A vezethető sereg mérete annyi lehet maximum, hogy veszed a hős szintjét, négyzetre emeled, majd szorzod százzal.
Ahogy a hősöd csatát vív, vagy tanul, tapasztalati pontokat szerez. Csata után az ellenséges sereg életerő pontjainak megfelelő tapasztalati pontot kap. Ugyanígy, ha az akadémián tanul. Mikor a tapasztalati pontjaid elérnek egy szintet, a hősöd szintet lép. A szintlépésekhez szükséges tapasztalati pontszámot a Fibonacci-sorral lehet kiszámolni: az első két szint eléréséhez 1000 illetve 2000 tapasztalati pont kell, a többihez mindig az előző kettő összege, azaz: 1000, 2000, 3000, 5000, 8000, 13000, 21000, 34000, 55000, 89000, 144000, 233000, 377000, 610000 stb.
Minden hősnek meg van az tulajdonsága bizonyos képességekre jobban fogékony, mint másokra, mikor szintet lép, vagy akadémián tanul, 22,2% az esélye, hogy a kedvelt készsége fejlődik, 19,4%, hogy a 2. kedvelt képesség, 16,7%, hogy a 3. A többire pedig rendre 13,8%, 11,1%, 8,3%, 5,5%, 2,8%. Így összejön a 100% esély. Azt, hogy egy hős milyen irányba szeret fejlődni, nem tudhatod, mikor hőst képzel a hősök házában. De amikor a faludba hősök látogatnak, hogy felvehesd őket, az Orákulum 20. szinten meg tudja mondani pontosan, hogy a hős melyik irányba szeret fejlődni, illetve melyik irányba nem.
A hős kétféle módon mehet csatába: vagy varázsol, vagy aktívan harcol. Amikor varázsolni megy a hős a csatába, akkor a csatatértől messze varázsol, így az ellenség közvetlenül nem tudja támadni. Ha a teljes sereg odaveszne, a hős túléli, és elhagy téged, később megjelenik valamelyik településen felvételre. Ha harcol a hős, akkor számít csak a támadó és védekező készsége. Ilyenkor a hős eleshet a csatában
A játékban kilencféle nép van:
- élet
- rend
- természet
- mocsár
- halál
- káosz
- pokol
- erő
- krisztallin
Minden népnek meg van a saját színe, és minden egységet egy egyszerű ikonnal jelölünk.
Ehhez a néphez tartoznak az emberek, és az ember alkotta gépek. Elvétve fordulnak csak elő szörnyek.
Pikás
Szúrós egység
Alapvető egység az élet népénél.
|
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
50 | 7 (szúrás) | 0 | 2 | 30
arany 1 fa |
300s | 10 | 1 | 6 mező/h |
Nyilas
Nyilas egység
Alap nyilas egység az élet népénél.
Nagy számban nagyon hatékony támadó, főleg, ha a hátsó sorokba helyezzük el
őket.
|
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
30 | 5
(szúrás) (30×) |
0 | 1 | 40
arany 2 fa |
600s | 8 | 1 | 8 mező/h |
Dárdavető
Nyilas egység
Nyilaselhárító egység nagy szúrás
elleni páncéllal.
|
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
30 | 2
(szúrás) (10×) |
7 | 0 | 40
arany 2 fa |
720 | 8 | 1 | 6 mező/h |
Kardos
Vágó egység
Az élet népének erős vágó egysége.
Szúrás elleni páncélja elég jó, így jól használható nyilasok likvidálására
közelről.
|
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
60 | 9 (vágás) | 3 | 2 | 100
arany 1 fa 1 érc |
540s | 10 | 1 | 5 mező/h |
Páncélos lovag
Vágó egység
Nagyon erős lovas egység vágótámadással. Drága egység, de támadóereje nagy. Azonban a ló sokat eszik. |
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
150 | 16 (vágás) | 3 | 7 | 500
arany 3 fa 10 érc |
1200s | 12 | 4 | 10 mező/h |
Lovag
Szúró egység
Erős lovas egység szúrótámadással. Drága, és kiképzése hosszú. De szúrótámadása miatt alkalmas pl. más lovas egységek legyőzésére. |
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
120 | 16 (szúrás) | 3 | 7 | 450
arany 1 fa 12 érc |
1400s | 12 | 4 | 10 mező/h |
Balliszta
Nyilas egység
Rendkívül erős nyilas egység. Jó védelemmel. Csak annyi a baj vele, hogy nagyon drága. Két ember kezeli, emiatt a fenntartása 2 búza. |
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
210 | 25
(szúrás) (10×) |
20 | 4 | 1000
arany 10 fa 7 érc |
420s | 5 | 2 | 4 mező/h |
Katapult
Hajítógép
A katapult az élet népének az ostromgépe. Ez egy nagy hatótávolságú hajítógép. Hárman kezelik. |
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
400 | 100
(rombolás) (40×) |
50 | 6 | 2000
arany 15 fa 8 érc |
600s | 3 | 3 | 2 mező/h |
Angyal
Repülő vágó egység
Az angyal az élet népének egyetlen mitikus egysége, és egyben a legerősebb egységük is. Mitikus egység révén nem eszik búzát, de fenntartása aranyba kerül. |
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
750 | 100 (vágás) | 20 | 10 | 7000
arany 15 érc 2 kristály 2 drágakő |
10800s | 16 | 100 arany | 16 mező/h |
(Ne felejtsük el, hogy a hatások mértéke beszorzandó a hős varázserejével.)
1. szint:
- Regenerálás (3 manna, csatavarázslat): 5 egység életet gyógyít egy
csapaton.
- Pajzsgenerálás (4 manna, csatavarázslat, egyszeri): minden egység szúrás és
vágás elleni pajzsát erősíti 1%-kal.
2. szint:
- Varázsnyíl (3 manna, csatavarázslat): 5 egység sebzés egy ellenséges
csapaton.
- Áldás (6 manna, csatavarázslat, egyszeri): 3%-kal nagyobb valószínűséggel
támad az a csapat, amelyikre rávarázsolják.
3. szint:
- Elszántság (10 manna, csatavarázslat, egyszeri): 5%-kal nagyobb
valószínűséggel támad az a csapat, amelyikre rávarázsolják.
- Erős pajzsgenerálás (16 manna, csatavarázslat, egyszeri): minden egység szúrás
és vágás elleni pajzsát erősíti 5%-kal.
4. szint:
- Ima (10 manna, csatavarázslat, egyszeri): az egységek 2%-kal erősebben
támadnak, 3%-kal erősebb a védelmük.
- Villámcsapás (15 manna, csatavarázslat): 20 sebzés egy ellenséges egységen.
5. szint:
- Villámvihar (50 manna, csatavarázslat): 100 robbanássebzés.
- Nagy regenerálás (20 manna, csatavarázslat): 60 egység életet gyógyít a teljes
seregen.
Ennek a népnek vannak talán a legerősebb varázsló egységei, és hősei.
Gremlin
Nagy szórású fegyver
Egy olcsó, de gyenge mezőfegyver az
élet népénél. Azért mezőfegyver, mert a gremlinek még hallásból sem ismerik
a célzást. De nagy számban erejük nem lebecsülendő.
|
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
10 | 3
(mező) (5×) |
0 | 0 | 50
arany 1 érc |
600s | 8 | 1 | 5 mező/h |
Vízköpő
Repülő vágóegység
A HOMM sorozatból ismert animált
vízköpő nem maradhatott ki innen se. Elég erős a páncélzata. A fenntartása
ércbe kerül.
|
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
40 | 5 (vágás) | 8 | 3 | 100
arany 2 érc |
1800s | 13 | 1 érc | 11 mező/h |
Mágus
Nyilas egység
A mágus a rend népének elég erős
"nyilas" egysége.
|
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
30 | 10
(szúrás) (60×) |
0 | 0 | 100
arany 2 kristály |
1000s | 10 | 1 | 8 mező/h |
Naga
Vágó egység
Egy hat kezű mutánskígyó, amit nagának hívnak, a hat kardjával nagyot tud ütni. |
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
120 | 27 (vágás) | 5 | 5 | 700
arany 6 érc |
1200s | 8 | 3 | 5 mező/h |
Dzsinn
Repülő nyilas, pajzserősítő
Ezt a "repülő nyilas" egységet szinte képtelenség lelőni az erős lövés elleni páncélzatának köszönhetően. |
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
100 | 15 (szúrás) (10×) | 10 | 2 | 2000
arany 6 drágakő |
3600s | 12 | 1 drágakő | 12 mező/h |
Hajítógép
Hajítógép
A rend népének ellensúlyos hajítógépe messze földön híres a tűzerejéről. |
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
300 | 200
(rombolás) (20×) |
70 | 7 | 5000
arany 20 fa 10 érc |
1800s | 2 | 6 | 2 mező/h |
Titán
Mezőfegyver
A rend népének legerősebb egysége ez. |
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
300 | 30
(mező) (10×) |
10 | 20 | 20000
arany 5 kristály 5 drágakő |
12000s | 12 | 30
kaja 50 arany |
10 mező/h |
(Ne felejtsük el, hogy a hatások mértéke beszorzandó a hős varázserejével.)
1. szint:
- Gömbvillám (3 manna, csatavarázslat): 4 egység
sebzés egy ellenséges csapaton.
- Pajzsgenerálás (4 manna, csatavarázslat, egyszeri): minden egység szúrás és
vágás elleni pajzsát erősíti 1%-kal.
2. szint:
- Varázsnyíl (3 manna, csatavarázslat): 5 egység sebzés
egy ellenséges csapaton.
- Pontosság (6 manna, csatavarázslat, egyszeri): Minden lövő egység 1%-kal
többet sebez.
3. szint:
- Védelmi mező (10 manna, csatavarázslat): 5 egység életű védelmi mezőt
varázsol egy seregre, ha még nincs rajta olyan. A támadás először a védelmi
mezőt éri, és csak aztán sebződik az egység. Ha a védelmi mezőt áttörik, a
varázslat megszűnik.
- Hipnotizálás (10 manna, csatavarázslat, egyszeri): a csata idejére a saját
oldaladra téríthetsz egy csapatot. Csak akkor működik, ha a csapat életereje
kisebb a hős varázserejének 200-szorosánál.
4. szint:
- Mező felfedése (15 manna, térképvarázslat): 1 napig megnézhetsz egy
akármilyen mezőt a térképen. Láthatod a népességét, klánját, falujának nevét,
mást nem. Klántagok toborzásánál jól jöhet. Többszöri varázslat nem jelenti a
hatások összegződését, csak megújítását.
- Időugrás (20 manna, térképvarázslat): A készülő épületeknek ad 1000
életerőpontot, így kicsit besegít egy kicsit. Saját településre szokták
varázsolni, de működik másén is.
5. szint:
- Varázsburok (50 manna, térképvarázslat): 5 órán át nem tud senki sem az
adott településen semmilyen varázslatot elhelyezni. Többszöri varázslat nem
jelenti a hatások összegzését, csak a megújítását.
- Fényoszlopcsapás (75 manna, térképvarázslat): egy településre rávarázsolva
fényoszlopcsapást hajt végre a az adott településen úgy, hogy lecsap az egyik
mezőre, ha ott épület van, azon 10000 sebzést ejt.
Ez a nép a természet erőit, és lényeit használja fel arra, hogy az ellenségeit leigázza.
Kentaur falanx
Szúrós egység
Ez egy alapegység a természetnél, erősebb, mint az élet népének pikása, de drágább is.
|
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
100 | 14 (szúrás) | 0 | 0 | 120
arany 4 fa |
300s | 10 | 2 | 7 mező/h |
Elf
Nyilas egység
A természet népének nyilas egysége. |
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
60 | 7
(szúrás) (30×) |
2 | 2 | 80
arany 4 fa |
800s | 9 | 1 | 8 mező/h |
Dendroid
Vágó egység
Ez egy élő növény, amely erős vágótámadással rendelkezik. |
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
300 | 14 (vágás) | 7 | 4 | 1000
arany 10 fa |
3600s | 10 | 0,3 fa | 3 mező/h |
Bambuszkatapult
Hajítógép
Kis bambuszból készült dobószerkentyű, kis köveket dobálgat.
Jó arra, hogy téglánként bontsunk le egy épületet vele. (Mellesleg az egyike a legnagyobb hülyeségeimnek =) |
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
200 | 25
(rombolás) (100×) |
20 | 0 | 500
arany 1 fa |
1800s | 9 | 3 | 5 mező/h |
Pegazus
Repülő vágóegység
A pegazus egy erős vágó egység erős szúrás elleni pajzzsal, de a vágás elleni páncélzata elég gyenge, kiszolgáltatott más repülő vágóknak. |
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
375 | 30 (vágás) | 10 | 1 | 3000 arany 7 érc 2 kristály 1 kén |
5400s | 13 | 5 | 13 mező/h |
Zöld sárkány
Repülő mezőfegyver
A természet népnek zöldsárkánya nagyon erős mezőfegyver, de ennek meg van a maga ára is. Fenntartása sem valami olcsó. |
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
600 | 60
(mező) (20×) |
30 | 30 | 160000 arany 15 kristály 5 drágakő 3 kén |
24000s | 14 | 60
kaja 2 kén 70 arany |
15 mező/h |
(Ne felejtsük el, hogy a hatások mértéke beszorzandó a hős varázserejével.)
1. szint:
- Regenerálás (3 manna, csatavarázslat): 5 egység
életet gyógyít egy csapaton.
- Kőbőr (5 manna, csatavarázslat, egyszeri): minden egység szúrás és
vágás elleni pajzsát erősíti 2%-kal.
2. szint:
- Varázsnyíl (3 manna, csatavarázslat): 5 egység sebzés
egy ellenséges csapaton.
- Áldás (6 manna, csatavarázslat, egyszeri): 3%-kal nagyobb valószínűséggel
támad az a csapat, amelyikre rávarázsolják.
3. szint:
- Jégverés (10 manna, csatavarázslat, egyszeri): 5 sebzés minden ellenségnek
- Erős pajzsgenerálás (16 manna, csatavarázslat, egyszeri): minden egység szúrás
és vágás elleni pajzsát erősíti 5%-kal.
4. szint:
- Lekötés (20 manna, csatavarázslat, egyszeri): Közelharci egységre
varázsolva a támadási valószínűségét lecsökkenti nullára, a nyilas egységekét
2-re, repülő egységekre nincs hatással.
- Villámcsapás (15 manna, csatavarázslat): 20 sebzés egy ellenséges egységen.
5. szint:
- Villámvihar (50 manna, csatavarázslat): 100
robbanássebzés.
- Nagy regenerálás (20 manna, csatavarázslat): 40 egység életet gyógyít a teljes
seregen.
Ez egy védekezésre berendezkedett civilizáció. Erős közelharci egység elleni védelemmel.
Mantlet
(vágó egység)
3 gnoll egy hatalmas vassal megerősített falemezzel. Szinte képtelenség átjutni rajta, ha csak közelharci egységgel megyünk. |
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
100 | 0 (vágás) | 8 | 30 | 70
arany 2 fa 1 érc |
1200s | 0 | 3 | 6 mező/h |
Gyíkember
Nyilas egység
Nyilas egység a mocsár népénél. |
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
60 | 4
(szúrás) (30×) |
4 | 5 | 160
arany 8 fa |
1700s | 10 | 1 | 7 mező/h |
Gnoll
Vágó egység
Közelharci egység a mocsár népénél. |
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
120 | 7 (vágás) | 4 | 4 | 200
arany 1 fa 2 érc |
1000s | 11 | 1 | 7 mező/h |
Kos
Kos
Az épületeket rombolja miután a védősereg ki lett nyírva. |
Életerő | Támadás | Szúrás páncél | Vágás páncél | Ár | Képzési idő | Tám. vsz. | Fenntartás | Sebesség |
400 | 300 (rombolás) | 100 | 6 | 4000
arany 15 fa 8 érc |
6000s | 7 | 6 | 3 mező/h |
(TO BE CONTINUED....)
Egy páran már érdeklődtek az épületek iránt, ezért elkezdem a hozzájuk való leírást ide leírni.
Az épületeknek van jó pár adatuk:
Életerő az 1. szinten | Élet ráta | Ár ráta | Ár az 1. szinten | Látótáv | Méret | Előfeltételek | Max. szint | Szükséges munkások száma az 1. szinten | Munkásráta | Beépítési sebesség |
Az épület életereje az első szinten | Megadja, hogy a következő szinten hányszorosa lesz az épület életpontja, az előző szintéhez képest. | Megadja, hogy a következő szinten hányszorosa lesz az épület ára, az előző szintéhez képest. | Ár az első szinten. | Az épület magasságával függ össze. Megadja, hogy a megépítésével milyen messzire látsz majd a faluból. | Megadja, hogy hány egység oldalú négyzetet foglal el az épület. | az épület építéséhez szükséges előfeltételek épület(szint) formátumban. | Az épület maximális szintje | Megadja, hogy mennyi munkás szükséges az épület teljes működéséhez az első szinten. Ha nem áll rendelkezésre elég munkás, akkor az épület nem működik. | Megadja, hogy a következő épületszintnél hányszor több munkás kell, hogy azon szinten képes legyen az épület működni. Ha nincs elegendő munkás, akkor az épület egy alacsonyabb szinten fog működni. | Megadja, hogy egy munkás mennyi nyersanyagot épít be az épületbe óránként. |
Az épületek építési ideje attól függ, hogy mennyi nyersanyag kell hozzá, hisz az építők teljesítménye abban mérhető, hogy milyen gyorsan építik be a nyersanyagot. Nyilván ebbe nem tartozik bele az arany, mert azt ugyebár nem építik be.
Az épület építése nem áll meg, amikor eléri a következő szintet, az építők tovább építik bele a nyersit. De az építésnek olyan szempontból ára van, hogy az építés alatt álló épület csak fele kapacitáson működik, azaz egy hatodik szintű épület, ha építés alatt van, csak annyit ér, mint egy harmadik szintű. (Nyilván az előfeltételek tekintetében nincs ilyen dolog.)
Ezek azok az épületek, amelyek minden népnél megvannak, és ugyanazt tudják mindenhol.
Főépület
A főépület a falu központja. Benne lehet irányítani a
királyságot. Minél magasabb szintre van kiépítve, annál magasabb rangja
van a városnak. Az 5. szintig a település rangja falu; Onnantól a
10. szintig község; 15. szintig város; Afölött már nagyváros. A település
rangjától függően lehet a település körüli nyersanyagmezőket irányítás
alatt tartani. Egy falu csak a közvetlen szomszédságában lévő 6 mezőhöz
fér hozzá. Egy község már az azt övező 12-höz is, azaz már 18 db-hoz. Egy
város már összesen 36 mezőt tarthat irányítása alatt, egy nagyváros már
mind a 60 nyersanyag mezőt irányítása alatt tartja. Mivel a
nyersanyagmezők megtartása elég fontos dolog, ezért a főépület stratégiai
fontosságú a nép számára. Ebben az épületben taníthatók be a munkások is. Mindemellett a főépület sok más épületnek az előfeltétele. |
Életerő az 1. szinten | Élet ráta | Ár ráta | Ár az 1. szinten | Látótáv | Méret | Előfeltételek | Max. szint | Szükséges munkások száma az 1. szinten | Munkásráta | Beépítési sebesség |
2000 | 1,5 | 1,3 | 20 fa 10 érc 1000 arany |
4 | 2 | - | 20 | 2 | 1,5 |
1 |
Hősök háza
A hősök házában egy egységből hőst képezhetsz. A hős ára az alap egység árának a 15-szöröse, és kiképzési ideje a kb. 7,5-szöröse. Az épület szintjenek emelésével a képzés ára, és a képzési idő az előző szint 90%-a lesz. |
Életerő az 1. szinten | Élet ráta | Ár ráta | Ár az 1. szinten | Látótáv | Méret | Előfeltételek | Max. szint | Szükséges munkások száma az 1. szinten | Munkásráta | Beépítési sebesség |
1500 | 1,4 | 1,4 | 20 fa 10 érc 2 kén 2 higany 1 kristály 1 drágakő 3000 arany |
5 | 3 | főépület(3) | 20 | 1 | 1,3 |
1 |
Kocsma
A kocsmába betér minden jöttment, és elmondja a pletykáit,
a híreszteléseit. A játékban ez az elsődleges hírforrás. Emellett a településedre látogató (birtokos nélküli) hősök listáját is itt nézheted, és eldöntheted, hogy egy bizonyos értékű zsoldért hadrendbe állítod-e vagy sem. A kocsma morálbónuszt ad a településnek a civil (munkás) lakosság függvényében. Ha a kocsma képes ellátni a teljes lakosságot, akkor 8 morálbónuszt kap a település, ha csak a felét, akkor 4-et, ha a negyedét, akkor 2-t, stb. Első szinten 10 munkást képes ellátni, a másodikon 20-at, a harmadikon 30-at, és így tovább. A 20. szinten már 200-at. |
Életerő az 1. szinten | Élet ráta | Ár ráta | Ár az 1. szinten | Látótáv | Méret | Előfeltételek | Max. szint | Szükséges munkások száma az 1. szinten | Munkásráta | Beépítési sebesség |
1500 | 1,1 | 1,1 | 10 fa 5 érc 1000 arany |
2 | 2 | főépület(3) | 20 | 3 | 1,3 |
1 |
Vadásztábor
A vadásztáborban a vadászok a környékbeli vadakat vadásszák, és ezzel egy állandó élelemellátást biztosítanak. Az első szinten csak 2 egység kaját óránként, de a többi szinten az előző szint kétszeresét, így az 5. szinten már 32 egység kaját ad óránként. |
Életerő az 1. szinten | Élet ráta | Ár ráta | Ár az 1. szinten | Látótáv | Méret | Előfeltételek | Max. szint | Szükséges munkások száma az 1. szinten | Munkásráta | Beépítési sebesség |
500 | 1,1 | 1,9 | 5 fa 500 arany |
3 | 1 | - | 5 | 1 | 1,3 |
1 |
Orákulum
Az orákulum hasznos információkat ad. Ha meg van építve, akkor információt ad a településedre érkező támogatásokról. 5. szinttől kezdve már jelzi az érkező támadásokat, mikor az a látótávolság kétszeresén belül van. 10. szinttől kezdve már jelzi az érkező támadásokat, mikor a látótávolság négyszeresén belül van. 15. szinttől kezdve már minden támadást jelez. A 20. szinten megadja, hogy a városban tartózkodó hős milyen irányba szeret fejlődni, és megmondja, hogy a város látótávolságában van-e ereklyés mező (deathmatch szervereken). |
Életerő az 1. szinten | Élet ráta | Ár ráta | Ár az 1. szinten | Látótáv | Méret | Előfeltételek | Max. szint | Szükséges munkások száma az 1. szinten | Munkásráta | Beépítési sebesség |
1000 | 1,2 | 1,4 | 5 kristály 6 drágakő 3000 arany |
6 | 2 | főépület(10) hősök háza(5) |
20 | 1 | 1,1 |
1 |
(TO BE CONTINUED....)