Hogyan segítheted a fejlesztést?
Elsősorban megfelelő képekre van nagy szükség, ezen belül is épületekre.
A játékban az épületeknek háromféle képük lesz: egy olyan, amikor építik, egy olyan, amikor kész, illetve egy olyan. amikor összedőlt.
Azért, hogy ne legyen sok utómunka a képekkel, néhány követelményt felállítok:
Axonometrikus legyen, olyan mint amilyen a legtöbb stratégiai játékban is van: ferde szögből nézünk rá, olyan mint például az ötletadó Travian-ban is van, vagy mint a térképen is lesz:
Többé-kevésbé négyzet alapú legyen. Technikai okokból csak négyzet alapú épületek lehetségesek.
A kép legyen viszonylag nagy, hogy kicsinyíteni kelljen, ha
túlméretes. Sokkal jobb kicsinyíteni egy képet, mint felnagyítani. A
nagyítástól pixelesedik a kép. De azért ne 40000×30000 legyen...
Ha meg eleve méretesre csinálod, akkor az nagyon jó, ha még az ismertetőt is
megnézed előtte, hogy mekkorára kell, az nagyon jó
A jelenlegi állás szerint az építési rács ilyen mezőkből áll, tehát jó, ha
alapból ilyennek méretezel:
Egyszínű háttér, mivel az a szín lesz majd az átlátszó, mikor bekerül a játékba.
Az épületek képeit nem kell árnyékolni, mert a különbözőképpen árnyékolt képek nagyon zavaróak lehet, inkább megcsinálom én, ha szükséges.
Az épületek axonometriája 7/8-ados torzítású, mert az olyat
marha könnyű megvázolni egy kockás lapon:
A képen egy 4-es oldalhosszú kocka van. A függőleges irány megrajzolása
torzítás nélkül 4 egység, míg a másik két vízszintes irány megrajzolása is
könnyű: vízszintesen az adott mennyiségű lépés, majd függőlegesen a fele.*
Azt hiszem ennyi tudnivaló elég is volt a képekről.
Ha találsz valamit, aminek jó helye lenne a játékban, írj az e-mail címemre: david15b (kukac) freemail (pont) hu.
*(Amúgy egy kb. 8/7-edes függőleges torzítással pedig szabályos axonometria lehet
belőle:
)