Real Hirróz ismertető

A pálya

A pálya mérete attól függ, hogy milyen kedvem van. Az alfatesztet otthon egy 21×21-es térképen csinálom majd. A bétateszt majd 61×61-eson. Az éles játék  401×401-es pályán folyik majd, szemben a Travian 801×801-esével, mert nem számítok nagy látogatottságra.

Az egységekről általában

A játékban következő alaptípusú egységek léteznek:

Vágó egység:

ezek az egységek közelharci egységek, és vágnak. Általában a nehézgyalogság, a lovasok ilyenek.

Szúró egység:

ezek az egységek szúrnak. Ilyenek lándzsások, és az nyilasok is.

Robbantó egység:

ezek az egységek általában hatótávolsággal rendelkeznek, és robbanótölteteket robbantanak. A támadó erejük nagy. A sebzésük egyaránt okoz szúró és vágósérülést is.

Kosok:

ezek ostromgépek, és csak épületek ellen hatásosak. Mozgó egységekben egyáltalán nem okoznak kárt.

A játékban előforduló egységtípusok

A játékban rengeteg egységtípus létezik, ezek a következők:

Kardosok:

vágótámadással rendelkező egységek. Közelharci egységek, ezért csak az előttük állókat tudják csak vágni. Ilyen a nehézgyalogság, könnyű, és nehézlovasság például.

Szúrósok:

szúrótámadással rendelkező egységek. Mivel közelharciak, ezért csak előttük állókat tudják vágni. Ilyenek a pikások, szuronyosok, lovagok.

Nyilasok:

hatótávolsággal rendelkező szúróegységek. Mivel hatótávjuk van, ezért az összes ellenséges egységet egyszerre lőhetik.

Repülő kardosok:

ezek a repülő egységek berepülnek a csata kellős közepébe és vágósebzést osztanak ki. Mivel repülnek minden egységet megsebezhetnek a csatatéren.

Repülő szúrósok:

ugyanaz, mint a repülő kardos, csak ezek szúrósebzést osztanak ki.

Repülő nyilasok:

ezek repülő, hatótávolsággal rendelkező egységek. Mivel az égből lövöldöznek, ezért csak hatótávolsággal rendelkező egység, és repülő kardos egység képes bennük kárt okozni. Ilyenek a pegazusnyilasok.

Mezőfegyverek:

ezek az egységek hatótávolsággal rendelkező robbantóegységek. Az összes ellenséges egységet sebzik, csak földi célpontok ellen. Ilyen például a mangonel, és a glynt.

Nagy szórású fegyverek:

ugyanolyanok, mint a nyilasok, csak nem célra lőnek, hanem össze-vissza. Az különbözteti meg a mezőfegyverektől, hogy nem minden mezőbe osztanak ki sebzést, csak amelyiket eltalálják. Szúrótámadásuk van.

Hajítógépek:

Nagy hatótávolságú egységek. Csak épületek lerombolására alkalmas leginkább. Alkalmas földi célpontok ellen is, de egy darab egy lövéssel max. egy egységet ölhet meg. De nagy sereg ellen magas áruk miatt teljesen használhatatlanok. Repülő célpontok ellen nem vethetők be.

Repülő mezőfegyverek:

robbanósérülést okoz, és repül. Csak hatótávolsággal rendelkező egység tehet bennük kárt. Bevethetők repülő egység ellen is. Ilyenek a sárkányok.

Repülő kosfegyverek:

repülő közelharci egységek. Csak épületek ellen vethetők be.

Repülő hajítógépek:

repülő hajítógépek a legerősebb egységek. Levegőből támadnak épületeket. Csak nyilas egységek okoznak bennük sérülést. Egyetlen ilyen egység van a játékban: a krisztallin nép hyperbuchet-e.

Démonok:

külön kategória. Repülő mezőfegyvernek felel meg, de közelharci egységekkel is támadható. Ilyen a pokol népénél az ördög.

Javító gyógyító egységek:

A saját egységeket gyógyítják.

Feltámasztó egységek:

Nem csak gyógyítani képesek, de képesek a halottakat feltámasztani.

Klónozó egységek:

Gyógyítanak, feltámasztanak. A csata végén, akár több egységed is lehet, mint előtte. Míg feltámasztó egységbél max. ugyanannyi.

Kiegészítő egységtípusok:

Ezek olyan egységtulajdonságok, amelyek a meglévő egységnek még lehetnek:

Leecherek:

Mikor támadnak az általuk okozott sebzés maximum 50%-át a saját gyógyításukra használják fel.

Erősítők:

A saját seregednek extra támadóerőt adnak, a bonusz maximum 50% lehet az erősítők számának függvényében. Ha erősítő hatás megegyezik, vagy nagyobb célsereg életerő pontjainál, akkor van 50% hatás, különben arányosan kevesebb. Ha csak fele, akkor már csak 25%, ötöde, akkor 10% stb. Vannak olyan erősítők, amelyek támadóerőt, míg mások a páncélzatot erősítik. A hatás csak a célegység következő támadásáig, ill. védéséig tart.

Az egységek adatai:

Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Támadási valószínűség Fenntartás Sebesség
Ez a mező mutatja, hogy hány életereje van egy egységnek. Egy egység támadóereje. (zárójelben a támadás típusa)
(Továbbá az is, hogy hányszor lő/üt.)
Egy egység szúrás elleni páncélzata. Egy egység vágás elleni páncélzata Az egység ára A kiképzési/ létrehozási idő. Ez mutatja meg, hogy milyen eséllyel támad az adott csapat. nagyobb esélyű csapatok gyakrabban ütnek. Az egység fenntartásának óránkénti ára. Megadja, hogy mennyi mezőt képes haladni az adott egység egy óra alatt. A leglassabb egység visszafogja az egész sereget.

Hősök:

A hős a csata vezetője. Általánosságban ha a hős meghal, vagy elmenekül a csatából, az összes egység elmenekül a csataszínhelyéhez legközelebbi városba, kivéve ha a hősnek elég nagy volt a vezetőkészsége, ilyenkor az egységek akár az utolsó darabig harcolhatnak, attól függően, hogy a játékos hogyan döntött a csata előtt.

A hős tartozhat akármelyik egységtípusba a fent említettek közül, azonban a pontjai nagyon nagyok. Az egységjellemzők mellett a hősnek vannak további jellemzői is:

Vezetőkészség (0-tól 10-ig):

ez azt mutatja, hogy a hős mennyire képes az egységeket vezetni. 0. szinten az egységeket a hős nem képes irányítani, ilyenkor a csata előtti seregrendezésére nincs lehetőség. 1. - 3. szint között megadható a csata előtt a kezdő formáció. 4. - 6. szint között megadható egy lista, hogy milyen egységtípust öljenek inkább az egységek, mint másokat 60% eséllyel ezt be is tartják az egységek. 7. - 9. szint között az egységeknek meg lehet parancsolni, hogy akkor is harcoljanak, ha a hős elmenekül, vagy meghal; továbbá az egységek már 90% eséllyel tartják be azt, hogy kit kell inkább gyilkolászni. 10. szinten már 100% eséllyel betartják az egységek a kinyírási sorrendet, emellett az egységeknek megparancsolható, hogy a csata után hova menjenek, hova táborozzanak le, stb.

Varázserő (0-tól):

A hős varázslatainak erősségét adja meg. Ezzel a számmal kell beszorozni a varázslásoknál a hatást, sebzést stb.

Manna kapacitási szint (0-tól):

Ennek a számnak a négyzete adja meg, hogy mennyi mannát képes a hősöd tárolni.

Bölcsesség (0-tól 5-ig):

ez adja meg, hogy a hős milyen szintű varázslatokat képes varázsolni. 0. szinten semmit, 5. szinten már mindenre képes.

Támadó, védekezőkészség (0-tól):

Ha a hős is harcol, ezek a pontok növelik a támadó ill. védekezőkészségét az előző szint 20%-ával. Így a 1 támadópont jelent 20%-ot, 2 már 44%, 3 már 73% támadóerő növekedést, a többi pedig rendre 107%, 149%, 199%, 258%, stb... A védekezőkészség növekedése szúrás, és vágás elleni páncélra is érvényes.

Diplomáciai készség (0-tól):

Megadja, hogy a hősnek mennyire jó a diplomáciai készsége, ez hasznos, amikor ellenséges város morálját csökkenti vagy egy szövetségesét állítja helyre, mikor diplomataként vetik be. A hatás a legfeljebb diplomáciai készség pontok háromszorosa lehet. De rossz esetben a kívánttal ellenkező hatást is elérhet hős, ez legfeljebb a diplomáciai pontok fele lehet.

Kémkedés (0-tól):

Megadja, hogy egy hős mennyire képes kikémlelni egy falut, illetve azt, hogy milyen jó kémelhárításban. Ha falu kikémlelése a cél, akkor a küldetésnek két kimenetele lehet: észreveszik a hősöd, és kivégzik, vagy sikeres lesz a küldetés, és minden infót hazahoz a célfaluból. A siker esélye a falu kémelhárításától, és a hős kémlelési szintjének különbségétől függ képességének.

Képlettel kifejezve a sikeres kémkedés esélye:

Ha k > e, akkor esély= 1-0,5*0,9k-e*100 százalék.

Ha k < e, akkor esély=0,5*0,9k-e*100 százalék.

Ha k = e, akkor esély=50%.

A k a hős kémlelési képességét, az e a célfalu kémelhárítását jelenti.

A falu kémelhárítását a következőképpen lehet kiszámolni: kémelhárítás=k+log4 p. Ahol a k a faluban lévő hősök kémlelési készsége p pedig a falu teljes populációja a munkásokat, és a katonákat is beleszámolva.

Szint (0-tól):

Ez határozza meg, hogy a hősöd mekkora sereget képes vezetni, mikor a szint növekszik, az magával vonja a fentebb említett képességek közül az egyik növekedését is.

A vezethető sereg mérete annyi lehet maximum, hogy veszed a hős szintjét, négyzetre emeled, majd szorzod százzal.

Tapasztalat (0-tól):

Ahogy a hősöd csatát vív, vagy tanul, tapasztalati pontokat szerez. Csata után az ellenséges sereg életerő pontjainak megfelelő tapasztalati pontot kap. Ugyanígy, ha az akadémián tanul. Mikor a tapasztalati pontjaid elérnek egy szintet, a hősöd szintet lép. A szintlépésekhez szükséges tapasztalati pontszámot a Fibonacci-sorral lehet kiszámolni: az első két szint eléréséhez 1000 illetve 2000 tapasztalati pont kell, a többihez mindig az előző kettő összege, azaz: 1000, 2000, 3000, 5000, 8000, 13000, 21000, 34000, 55000, 89000, 144000, 233000, 377000, 610000 stb.

Hősök hajlama:

Minden hősnek meg van az tulajdonsága bizonyos képességekre jobban fogékony, mint másokra, mikor szintet lép, vagy akadémián tanul, 22,2% az esélye, hogy a kedvelt készsége fejlődik, 19,4%, hogy a 2. kedvelt képesség, 16,7%, hogy a 3. A többire pedig rendre 13,8%, 11,1%, 8,3%, 5,5%, 2,8%. Így összejön a 100% esély. Azt, hogy egy hős milyen irányba szeret fejlődni, nem tudhatod, mikor hőst képzel a hősök házában. De amikor a faludba hősök látogatnak, hogy felvehesd őket, az Orákulum 20. szinten meg tudja mondani pontosan, hogy a hős melyik irányba szeret fejlődni, illetve melyik irányba nem.

Támadási módok:

A hős kétféle módon mehet csatába: vagy varázsol, vagy aktívan harcol. Amikor varázsolni megy a hős a csatába, akkor a csatatértől messze varázsol, így az ellenség közvetlenül nem tudja támadni. Ha a teljes sereg odaveszne, a hős túléli, és elhagy téged, később megjelenik valamelyik településen felvételre. Ha harcol a hős, akkor számít csak a támadó és védekező készsége. Ilyenkor a hős eleshet a csatában

Népek:

A játékban kilencféle nép van:

- élet
- rend
- természet
- mocsár
- halál
- káosz
- pokol
- erő
- krisztallin

Minden népnek meg van a saját színe, és minden egységet egy egyszerű ikonnal jelölünk.

Élet népe

Ehhez a néphez tartoznak az emberek, és az ember alkotta gépek. Elvétve fordulnak csak elő szörnyek.

Egységek:

Pikás

Szúrós egység

 Alapvető egység az élet népénél.

 

Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
50 7 (szúrás) 0 2 30 arany
1 fa
300s 10 1 6 mező/h

Nyilas

Nyilas egység

Alap nyilas egység az élet népénél. Nagy számban nagyon hatékony támadó, főleg, ha a hátsó sorokba helyezzük el őket.

 

Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
30 5 (szúrás)
(30×)
0 1 40 arany
2 fa
600s 8 1 8 mező/h

Dárdavető

Nyilas egység

Nyilaselhárító egység nagy szúrás elleni páncéllal.

 

Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
30 2 (szúrás)
(10×)
7 0 40 arany
2 fa
720 8 1 6 mező/h

Kardos

Vágó egység

Az élet népének erős vágó egysége. Szúrás elleni páncélja elég jó, így jól használható nyilasok likvidálására közelről.

 

Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
60 9 (vágás) 3 2 100 arany
1 fa
1 érc
540s 10 1 5 mező/h

Páncélos lovag

Vágó egység

Nagyon erős lovas egység vágótámadással. Drága egység, de támadóereje nagy. Azonban a ló sokat eszik.
Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
150 16 (vágás) 3 7 500 arany
3 fa
10 érc
1200s 12 4 10 mező/h

Lovag

Szúró egység

Erős lovas egység szúrótámadással. Drága, és kiképzése hosszú. De szúrótámadása miatt alkalmas pl. más lovas egységek legyőzésére.
Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
120 16 (szúrás) 3 7 450 arany
1 fa
12 érc
1400s 12 4 10 mező/h

Balliszta

Nyilas egység

Rendkívül erős nyilas egység. Jó védelemmel. Csak annyi a baj vele, hogy nagyon drága. Két ember kezeli, emiatt a fenntartása 2 búza.
Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
210 25 (szúrás)
(10×)
20 4 1000 arany
10 fa
7 érc
420s 5 2 4 mező/h

Katapult

Hajítógép

A katapult az élet népének az ostromgépe. Ez egy nagy hatótávolságú hajítógép. Hárman kezelik.
Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
400 100 (rombolás)
(40×)
50 6 2000 arany
15 fa
8 érc
600s 3 3 2 mező/h

Angyal

Repülő vágó egység

Az angyal az élet népének egyetlen mitikus egysége, és egyben a legerősebb egységük is. Mitikus egység révén nem eszik búzát, de fenntartása aranyba kerül.
Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
750 100 (vágás) 20 10 7000 arany
15 érc
2 kristály
2 drágakő
10800s 16 100 arany 16 mező/h
Varázslatok:

(Ne felejtsük el, hogy a hatások mértéke beszorzandó a hős varázserejével.)

1. szint:

- Regenerálás (3 manna, csatavarázslat): 5 egység életet gyógyít egy csapaton.
- Pajzsgenerálás (4 manna, csatavarázslat, egyszeri): minden egység szúrás és vágás elleni pajzsát erősíti 1%-kal.

2. szint:

- Varázsnyíl (3 manna, csatavarázslat): 5 egység sebzés egy ellenséges csapaton.
- Áldás (6 manna, csatavarázslat, egyszeri): 3%-kal nagyobb valószínűséggel támad az a csapat, amelyikre rávarázsolják.

3. szint:

- Elszántság (10 manna, csatavarázslat, egyszeri): 5%-kal nagyobb valószínűséggel támad az a csapat, amelyikre rávarázsolják.
- Erős pajzsgenerálás (16 manna, csatavarázslat, egyszeri): minden egység szúrás és vágás elleni pajzsát erősíti 5%-kal.

4. szint:

- Ima (10 manna, csatavarázslat, egyszeri): az egységek 2%-kal erősebben támadnak, 3%-kal erősebb a védelmük.
- Villámcsapás (15 manna, csatavarázslat): 20 sebzés egy ellenséges egységen.

5. szint:

- Villámvihar (50 manna, csatavarázslat): 100 robbanássebzés.
- Nagy regenerálás (20 manna, csatavarázslat): 60 egység életet gyógyít a teljes seregen.

Rend népe

Ennek a népnek vannak talán a legerősebb varázsló egységei, és hősei.

Egységek

Gremlin

Nagy szórású fegyver

Egy olcsó, de gyenge mezőfegyver az élet népénél. Azért mezőfegyver, mert a gremlinek még hallásból sem ismerik a célzást. De nagy számban erejük nem lebecsülendő.

 

Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
10 3 (mező)
(5×)
0 0 50 arany
1 érc
600s 8 1 5 mező/h

Vízköpő

Repülő vágóegység

A HOMM sorozatból ismert animált vízköpő nem maradhatott ki innen se. Elég erős a páncélzata. A fenntartása ércbe kerül.

 

Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
40 5 (vágás) 8 3 100 arany
2 érc
1800s 13 1 érc 11 mező/h

Mágus

Nyilas egység

A mágus a rend népének elég erős "nyilas" egysége.

 

Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
30 10 (szúrás)
(60×)
0 0 100 arany
2 kristály
1000s 10 1 8 mező/h

Naga

Vágó egység

Egy hat kezű mutánskígyó, amit nagának hívnak, a hat kardjával nagyot tud ütni.
Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
120 27 (vágás) 5 5 700 arany
6 érc
1200s 8 3 5 mező/h

Dzsinn

Repülő nyilas, pajzserősítő

Ezt a "repülő nyilas" egységet szinte képtelenség lelőni az erős lövés elleni páncélzatának köszönhetően.
Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
100 15 (szúrás) (10×) 10 2 2000 arany
6 drágakő
3600s 12 1 drágakő 12 mező/h

Hajítógép

Hajítógép

A rend népének ellensúlyos hajítógépe messze földön híres a tűzerejéről.
Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
300 200 (rombolás)
(20×)
70 7 5000 arany
20 fa
10 érc
1800s 2 6 2 mező/h

Titán

Mezőfegyver

A rend népének legerősebb egysége ez.

Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
300 30 (mező)
(10×)
10 20 20000 arany
5 kristály 5 drágakő
12000s 12 30 kaja
50 arany
10 mező/h
Varázslatok:

(Ne felejtsük el, hogy a hatások mértéke beszorzandó a hős varázserejével.)

1. szint:

- Gömbvillám (3 manna, csatavarázslat): 4 egység sebzés egy ellenséges csapaton.
- Pajzsgenerálás (4 manna, csatavarázslat, egyszeri): minden egység szúrás és vágás elleni pajzsát erősíti 1%-kal.

2. szint:

- Varázsnyíl (3 manna, csatavarázslat): 5 egység sebzés egy ellenséges csapaton.
- Pontosság (6 manna, csatavarázslat, egyszeri): Minden lövő egység 1%-kal többet sebez.

3. szint:

- Védelmi mező (10 manna, csatavarázslat): 5 egység életű védelmi mezőt varázsol egy seregre, ha még nincs rajta olyan. A támadás először a védelmi mezőt éri, és csak aztán sebződik az egység. Ha a védelmi mezőt áttörik, a varázslat megszűnik.
- Hipnotizálás (10 manna, csatavarázslat, egyszeri): a csata idejére a saját oldaladra téríthetsz egy csapatot. Csak akkor működik, ha a csapat életereje kisebb a hős varázserejének 200-szorosánál.

4. szint:

- Mező felfedése (15 manna, térképvarázslat): 1 napig megnézhetsz egy akármilyen mezőt a térképen. Láthatod a népességét, klánját, falujának nevét, mást nem. Klántagok toborzásánál jól jöhet. Többszöri varázslat nem jelenti a hatások összegződését, csak megújítását.
- Időugrás (20 manna, térképvarázslat): A készülő épületeknek ad 1000 életerőpontot, így kicsit besegít egy kicsit. Saját településre szokták varázsolni, de működik másén is.

5. szint:

- Varázsburok (50 manna, térképvarázslat): 5 órán át nem tud senki sem az adott településen semmilyen varázslatot elhelyezni. Többszöri varázslat nem jelenti a hatások összegzését, csak a megújítását.
- Fényoszlopcsapás (75 manna, térképvarázslat): egy településre rávarázsolva fényoszlopcsapást hajt végre a az adott településen úgy, hogy lecsap az egyik mezőre, ha ott épület van, azon 10000 sebzést ejt.

Természet népe:

Ez a nép a természet erőit, és lényeit használja fel arra, hogy az ellenségeit leigázza.

Egységek:

Kentaur falanx

Szúrós egység

Ez egy alapegység a természetnél, erősebb, mint az élet népének pikása, de drágább is.

 

Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
100 14 (szúrás) 0 0 120 arany
4 fa
300s 10 2 7 mező/h

Elf

Nyilas egység

A természet népének nyilas egysége.

Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
60 7 (szúrás)
(30×)
2 2 80 arany
4 fa
800s 9 1 8 mező/h

Dendroid

Vágó egység

Ez egy élő növény, amely erős vágótámadással rendelkezik.
Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
300 14 (vágás) 7 4 1000 arany
10 fa
3600s 10 0,3 fa 3 mező/h

Bambuszkatapult

Hajítógép

Kis bambuszból készült dobószerkentyű, kis köveket dobálgat. Jó arra, hogy téglánként bontsunk le egy épületet vele.

(Mellesleg az egyike a legnagyobb hülyeségeimnek =)

Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
200 25 (rombolás)
(100×)
20 0 500 arany
1 fa
1800s 9 3 5 mező/h

Pegazus

Repülő vágóegység

A pegazus egy erős vágó egység erős szúrás elleni pajzzsal, de a vágás elleni páncélzata elég gyenge, kiszolgáltatott más repülő vágóknak.
Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
375 30 (vágás) 10 1 3000 arany
7 érc
2 kristály
1 kén
5400s 13 5 13 mező/h

Zöld sárkány

Repülő mezőfegyver

A természet népnek zöldsárkánya nagyon erős mezőfegyver, de ennek meg van a maga ára is. Fenntartása sem valami olcsó.
Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
600 60 (mező)
(20×)
30 30 160000 arany
15 kristály 5 drágakő
3 kén
24000s 14 60 kaja
2 kén
70 arany
15 mező/h
Varázslatok:

(Ne felejtsük el, hogy a hatások mértéke beszorzandó a hős varázserejével.)

1. szint:

- Regenerálás (3 manna, csatavarázslat): 5 egység életet gyógyít egy csapaton.
- Kőbőr (5 manna, csatavarázslat, egyszeri): minden egység szúrás és vágás elleni pajzsát erősíti 2%-kal.

2. szint:

- Varázsnyíl (3 manna, csatavarázslat): 5 egység sebzés egy ellenséges csapaton.
- Áldás (6 manna, csatavarázslat, egyszeri): 3%-kal nagyobb valószínűséggel támad az a csapat, amelyikre rávarázsolják.

3. szint:

- Jégverés (10 manna, csatavarázslat, egyszeri): 5 sebzés minden ellenségnek
- Erős pajzsgenerálás (16 manna, csatavarázslat, egyszeri): minden egység szúrás és vágás elleni pajzsát erősíti 5%-kal.

4. szint:

- Lekötés (20 manna, csatavarázslat, egyszeri): Közelharci egységre varázsolva a támadási valószínűségét lecsökkenti nullára, a nyilas egységekét 2-re, repülő egységekre nincs hatással.
- Villámcsapás (15 manna, csatavarázslat): 20 sebzés egy ellenséges egységen.

5. szint:

- Villámvihar (50 manna, csatavarázslat): 100 robbanássebzés.
- Nagy regenerálás (20 manna, csatavarázslat): 40 egység életet gyógyít a teljes seregen.

Mocsár népe:

Ez egy védekezésre berendezkedett civilizáció. Erős közelharci egység elleni védelemmel.

Egységek:

Mantlet

(vágó egység)

3 gnoll egy hatalmas vassal megerősített falemezzel. Szinte képtelenség átjutni rajta, ha csak közelharci egységgel megyünk.

Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
100 0 (vágás) 8 30 70 arany
2 fa
1 érc
1200s 0 3 6 mező/h

Gyíkember

Nyilas egység

Nyilas egység a mocsár népénél.
Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
60 4 (szúrás)
(30×)
4 5 160 arany
8 fa
1700s 10 1 7 mező/h

Gnoll

Vágó egység

Közelharci egység a mocsár népénél.
Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
120 7 (vágás) 4 4 200 arany
1 fa
2 érc
1000s 11 1 7 mező/h

Kos

Kos

Az épületeket rombolja miután a védősereg ki lett nyírva.
Életerő Támadás Szúrás páncél Vágás páncél Ár Képzési idő Tám. vsz. Fenntartás Sebesség
400 300 (rombolás) 100 6 4000 arany
15 fa
8 érc
6000s 7 6 3 mező/h

(TO BE CONTINUED....)

Épületek

Egy páran már érdeklődtek az épületek iránt, ezért elkezdem a hozzájuk való leírást ide leírni.

Az épületeknek van jó pár adatuk:

Életerő az 1. szinten Élet ráta Ár ráta Ár az 1. szinten Látótáv Méret Előfeltételek Max. szint Szükséges munkások száma az 1. szinten Munkásráta Beépítési sebesség
Az épület életereje az első szinten Megadja, hogy a következő szinten hányszorosa lesz az épület életpontja, az előző szintéhez képest. Megadja, hogy a következő szinten hányszorosa lesz az épület ára, az előző szintéhez képest. Ár az első szinten. Az épület magasságával függ össze. Megadja, hogy a megépítésével milyen messzire látsz majd a faluból. Megadja, hogy hány egység oldalú négyzetet foglal el az épület. az épület építéséhez szükséges előfeltételek épület(szint) formátumban. Az épület maximális szintje Megadja, hogy mennyi munkás szükséges az épület teljes működéséhez az első szinten. Ha nem áll rendelkezésre elég munkás, akkor az épület nem működik. Megadja, hogy a következő épületszintnél hányszor több munkás kell, hogy azon szinten képes legyen az épület működni. Ha nincs elegendő munkás, akkor az épület egy alacsonyabb szinten fog működni. Megadja, hogy egy munkás mennyi nyersanyagot épít be az épületbe óránként.

Az épületek építési ideje attól függ, hogy mennyi nyersanyag kell hozzá, hisz az építők teljesítménye abban mérhető, hogy milyen gyorsan építik be a nyersanyagot. Nyilván ebbe nem tartozik bele az arany, mert azt ugyebár nem építik be.

Az épület építése nem áll meg, amikor eléri a következő szintet, az építők tovább építik bele a nyersit. De az építésnek olyan szempontból ára van, hogy az építés alatt álló épület csak fele kapacitáson működik, azaz egy hatodik szintű épület, ha építés alatt van, csak annyit ér, mint egy harmadik szintű. (Nyilván az előfeltételek tekintetében nincs ilyen dolog.)

A közös épületek

Ezek azok az épületek, amelyek minden népnél megvannak, és ugyanazt tudják mindenhol.

Főépület

  A főépület a falu központja. Benne lehet irányítani a királyságot. Minél magasabb szintre van kiépítve, annál magasabb rangja van a városnak. Az 5.  szintig a település rangja falu; Onnantól a 10. szintig község; 15. szintig város; Afölött már nagyváros. A település rangjától függően lehet a település körüli nyersanyagmezőket irányítás alatt tartani. Egy falu csak a közvetlen szomszédságában lévő 6 mezőhöz fér hozzá. Egy község már az azt övező 12-höz is, azaz már 18 db-hoz. Egy város már összesen 36 mezőt tarthat irányítása alatt, egy nagyváros már mind a 60 nyersanyag mezőt irányítása alatt tartja. Mivel a nyersanyagmezők megtartása elég fontos dolog, ezért a főépület stratégiai fontosságú a nép számára. Ebben az épületben taníthatók be a munkások is.

Mindemellett a főépület sok más épületnek az előfeltétele.

Életerő az 1. szinten Élet ráta Ár ráta Ár az 1. szinten Látótáv Méret Előfeltételek Max. szint Szükséges munkások száma az 1. szinten Munkásráta Beépítési sebesség
2000 1,5 1,3 20 fa
10 érc
1000 arany
4 2 - 20 2 1,5

1

Hősök háza

 

A hősök házában egy egységből hőst képezhetsz. A hős ára az alap egység árának a 15-szöröse, és kiképzési ideje a kb. 7,5-szöröse. Az épület szintjenek emelésével a képzés ára, és a képzési idő az előző szint 90%-a lesz.

Életerő az 1. szinten Élet ráta Ár ráta Ár az 1. szinten Látótáv Méret Előfeltételek Max. szint Szükséges munkások száma az 1. szinten Munkásráta Beépítési sebesség
1500 1,4 1,4 20 fa
10 érc
2 kén
2 higany
1 kristály
1 drágakő
3000 arany
5 3 főépület(3) 20 1 1,3

1

Kocsma

  A kocsmába betér minden jöttment, és elmondja a pletykáit, a híreszteléseit. A játékban ez az elsődleges hírforrás.

Emellett a településedre látogató (birtokos nélküli) hősök listáját is itt nézheted, és eldöntheted, hogy egy bizonyos értékű zsoldért hadrendbe állítod-e vagy sem.

A kocsma morálbónuszt ad a településnek a civil (munkás) lakosság függvényében. Ha a kocsma képes ellátni a teljes lakosságot, akkor 8 morálbónuszt kap a település, ha csak a felét, akkor 4-et, ha a negyedét, akkor 2-t, stb.

Első szinten 10 munkást képes ellátni, a másodikon 20-at, a harmadikon 30-at, és így tovább. A 20. szinten már 200-at.

Életerő az 1. szinten Élet ráta Ár ráta Ár az 1. szinten Látótáv Méret Előfeltételek Max. szint Szükséges munkások száma az 1. szinten Munkásráta Beépítési sebesség
1500 1,1 1,1 10 fa
5 érc
1000 arany
2 2 főépület(3) 20 3 1,3

1

Vadásztábor

 

A vadásztáborban a vadászok a környékbeli vadakat vadásszák, és ezzel egy állandó élelemellátást biztosítanak.

Az első szinten csak 2 egység kaját óránként, de a többi szinten az előző szint kétszeresét, így az 5. szinten már 32 egység kaját ad óránként.

Életerő az 1. szinten Élet ráta Ár ráta Ár az 1. szinten Látótáv Méret Előfeltételek Max. szint Szükséges munkások száma az 1. szinten Munkásráta Beépítési sebesség
500 1,1 1,9 5 fa
500 arany
3 1 - 5 1 1,3

1

Orákulum

  Az orákulum hasznos információkat ad.

Ha meg van építve, akkor információt ad a településedre érkező támogatásokról.

5. szinttől kezdve már jelzi az érkező támadásokat, mikor az a látótávolság kétszeresén belül van.

10. szinttől kezdve már jelzi az érkező támadásokat, mikor a látótávolság négyszeresén belül van.

15. szinttől kezdve már minden támadást jelez.

A 20. szinten megadja, hogy a városban tartózkodó hős milyen irányba szeret fejlődni, és megmondja, hogy a város látótávolságában van-e ereklyés mező (deathmatch szervereken).

Életerő az 1. szinten Élet ráta Ár ráta Ár az 1. szinten Látótáv Méret Előfeltételek Max. szint Szükséges munkások száma az 1. szinten Munkásráta Beépítési sebesség
1000 1,2 1,4 5 kristály
6 drágakő
3000 arany
6 2 főépület(10)
hősök háza(5)
20 1 1,1

1

(TO BE CONTINUED....)